CRM ja asiakkuuksien hallinta – ­hallitse asiakastiedot ja myyntiputki kerralla

Asiakastiedot eivät ole ajan tasalla ja niihin liittyviä dokumentteja saa etsiä toistuvasti. Myynnin tiedot eivät siirry tuotantoon oikein ja lisätöiden laskutus ontuu. Tuottikohan urakka edes yritykselle katetta?

Etusivu / Easoft ERP / Ominaisuudet / Asiakashallinta (CRM)

Sinun tulee hyväksyä markkinointievästeet katsoaksesi videon.

Enemmän kauppaa ja kannattavampaa liiketoimintaa ­ Easoft asiakkuuksien hallinnan avulla

Kolme syytä, miksi Easoft ERP on rakennus-, saneeraus- ja LVIS-alan johtava ohjelmisto myös asiakkuuksien hallintaan.

Kaikki tieto yksien tunnusten takana.

Oikea tieto reaaliajassa kaikilla.
Samalla järjestelmällä kaikki asiakkuuteen liittyvä tarjouspyynnöistä tilaustenhallintaan, laskutukseen ja arkistointiin. Asiakasrekisterikin muodostuu ja päivittyy automaattisesti.

 

Tarkka ja ammattimainen tarjous jopa 3 minuutissa.

Valmiit, muokattavat pohjat, älykkäät laskurit ja tuoterakenteet poistavat hinnoittelusta epävarmuuden ja nopeuttavat tarjouslaskentaa. Myös virheiden todennäköisyys pienenee merkittävästi.

Tekeminen tukee kasvua


Tee vähemmän turhaa työtä – kaikki toiminta ja tietojen siirtyminen on mahdollisimman automatisoitua ja käyttäjälle helppoa. Muistutukset, tehtävälistat ja käyttäjän tärkeät tiedot kertova päänäkymä ohjaavat tekemistä koko ajan oikeaan suuntaan.

Miten Easoft – asiakkuuksien hallinta on auttanut asiakkaitamme?

Myyjiä auttaa ennen kaikkea tarjouslaskennan helppous ja se, että heillekin tallentuu kaikki omat asiakkaat. Yksikään asiakas ei jää roikkumaan tai mene niin sanotusti ohi, kun asiakastilaa ja asiakastietoja voidaan päivittää tarpeen mukaan.

Samuel Soronen
Sorcolor

Yhdellä ohjelmalla helposti tarjoukset, tilaukset, aikataulutus, tuntikirjaus ja jälkilaskenta. Selkeä järjestelmä, joka on hyvin muokattavissa omiin tarpeisiin. Suosittelen!

Saija Pöyhönen
Peltisepänliike V. Pöyhönen Oy

Varaa maksuton etädemo

Helpota arkeasi – hallinnoi asiakkuudet, tarjoukset ja projektit samalla ohjelmalla ja yksillä tunnuksilla

Tehosta toimintaa ja nopeuta tarjousten tekoa.

Automaattinen asiakastietojen haku, valmiit tarjouspohjat, tuoterakenteet ja laskurit säästävät jopa 90% aikaa aiempaan verrattuna.

Minimoi myyjien hallinnollinen työ

Kaikki tärkeä, asiakkuuksiin liittyvä tieto löytyy nopeasti yksien tunnuksien takaa. Kuljeta asiakkuuksia eteenpäin myyntiputkessa liidistä tilaukseksi ja näe aina parilla klikkauksella haluamasi tiedot. Asiakasrekisteri muodostuu ja päivittyy samalla automaattisesti.

Hyödynnä kaikki liidit.

Asiakashallintajärjestelmä eli CRM koostuu myyntiputkesta ja asiakasrekisteristä, ja se käsittää asiakkuuden vaiheet tarjouspyynnöstä arkistointiin. Myyntiputki ja asiakasrekisteri toimivat limittäin samassa ohjelmassa, jolloin yksikään asiakkuus ei mene ohi.

Luo yritykselle katetta tuottava myyntiputki

Valmiit pohjat ja selkeä malli tarjousten tekoon ohjaavat myymään oikeita asioita ja oikealla hinnalla. CRM:n selkeä putkinäkymä ja automaattiset muistutukset nostavat kaupanpäätösprosenttia.

Palvele asiakkaita paremmin

Tee myyntikokemuksesta asiakkaalle vaikuttava elämys. Tee läpinäkyvä ja selkeä tarjous jopa 5 minuutissa. Tunne myös olemassa olevat asiakkuudet ja tarjoa aina parasta palvelua. Kun löydät asiakkaan kaikki tiedot, pöytäkirjat ja dokumentit yhdestä paikasta, asioihin on helppo palata.

Poista myynnin henkilöriippuvuus

Kun kaikki asiat hoidetaan saman järjestelmän kautta, sisäinen tieto kertyy järjestelmään – ei henkilöstön päähän tai Post it -lapuille. Myyntiprosessi on myös helppo yhtenäistää tarjouslaskennan tavoista tarjousten ulkoasuun.

Hallitse kaikki asiakkuudet ja tiedot turvallisesti

Kun asiakkaiden tiedot ovat yhdessä, hyvin suojatussa järjestelmässä, yksien tunnuksien takana, on tietoturva huomattavasti helpompi varmistaa. Kaksivaiheinen tunnistautuminen takaa, että asiakastiedot pysyvät turvassa. Myös  tietosuojaseloste on helppo tehdä.

Tärkeimmät myyjän arkea helpottavat työkalut

Asiakasryhmät

Ryhmittelyllä selkeät mallit eri tyyppisille asiakkuuksille.

Rakenna esimerkiksi asiakaskohtaiset hinnastot ja omat tarjouspohjat. Helpottaa myös laskutusta.



Asiakashistoria

Löydä tiedot helposti yhdestä paikasta.

Asiakaskortille tallentuu koko asiakkuuden historia: tapahtumat, muistiinpanot, dokumentit, tilaukset ja laskut.

Tehtävien hallinta

Luo itselle tai muille tehtäviä ja aseta muistutuksia.

Synkronoi tehtäviä Google- tai Microsoft-kalenteriin.

Tarjouslaskenta

Automaattiset laskentaominaisuudet säästävät myyjien aikaa ja poistavat epävarmuuden hinnoittelusta.

Dokumentointi

Easoftilla hoidat myös asiakkuuksiin liittyvän dokumentoinnin kaikissa vaiheissa.

Dokumentit ja muut asiakkaan tiedot aina omassa asiakaskansiossa.

Myynnin raportit

Kattavat raportit myynnin tilasta: Tiedä millä prosentilla tarjouksista tulee kauppaa, kuka myy ja miten paljon.

Näin Easoft myyntiputki toimii:

1. Luo asiakastiedot automaattisesti verkkosivustosi kautta tulevista kysynnöistä Easoftin asiakasrekisteriin.

  • Samalla muodostuu uusi liidi myyntiputkelle haluamaasi sarakkeeseen – kaikki kysynnät tulevat varmasti käsiteltyä!
  • Kysyntöjen käsittely ja tarjouksen laskeminen on saumatonta, sillä asiakkaan tiedot löytyvät valmiiksi Easoftista.

2. Muokkaa myyntiputken sarakkeet myyntiprosessinne mukaiseksi.

3. Näe yhdellä silmäyksellä myyntisi tila ja tarjouskannan arvo.

Myynnin johto seuraa helposti tiiminsä tekemistä. Myös jokainen myyjä näkee etusivulta kootusti kaikki hänelle tärkeät muistutukset, tiedot ja työnsä mittarit.

4. Luo liidikohtaisia tehtäviä ja tee muistiinpanoja myyntiputken liideille.

5. Asiakkuuden tiedot päivittyvät aina asiakasrekisteriin.

Asiakasrekisteriin tallentuvat kaikki tiedot ja dokumentit. Avaa vain asiakaskortti ja näet rekisteristä kaikki asiakkuuteen liittyvät tiedot.

6. Liidi siirtyy automaattisesti eteenpäin myyntiprosessin edetessä.

  • Tarjous muuttuu tilaukseksi kun liidi on voitettu.
  • Liidin tilaa ei tarvitse muuttaa monesta paikkaa.
    Klikkaa tarjous tilaukseksi myyntiputkelta tai tilauksen alta, niin asiakkuuden tila päivittyy joka paikkaan.

Hoida ja hallitse tilaus Easoftin projektinhallintatyökalulla.

7. Kerää asiakaspalautetta

  • Easoft-ZEF -integraation avulla asiakastyytyväisyystutkimus ja muut kyselyt suoraan Easoftista. Voit automatisoida asiakastyytyväisyyden mittaamisen palautteen keruun.
  • Hyödynnä tuloksia valmiiden analyysien pohjalta.
Samuel Jalava on tyytyväinen siihen, että Ilmeellä on ollut Easoft käytössä yritystoiminnan alusta asti.

“Meillä on ollut Easoft käytössä oikeastaan yrityksen alusta alkaen. Sen ajan, mitä meni Easoftin käyttöönottoon, käytettiin Exceliä, erillistä CRM:ää, erillistä talousjärjestelmää ja sählättiin niiden kaikkien välillä. Osaa kyllä siksi nähdä sen Easoftin arvon kun kaikki tapahtuu oikeasti yhden järjestelmän kautta, eikä asiakastietoja tarvitse ikinä kahta kertaa kirjata minnekään.“


– Samuel Jalava, Maalausliike Ilme

Kiinnostaisiko maksuton etädemo?

Etädemossa esittelemme teille Easoftin toiminnallisuudet ja käymme läpi miten Easoft voisi tehostaa liiketoimintaanne.

Easoft asiakasrekisterin avulla asiakashallinta on käytännöllistä ja turvallista

Uudet asiakkuudet asiakasrekisteriin automaattisesti

Asiakkuuksia ei Easoftissa tarvitse koskaan kirjata kahta kertaa mihinkään. Saat uudet asiakkuudet asiakasrekisteriin esimerkiksi voitetun tarjouksen kautta.

Tuo vanhat asiakkuudet järjestelmään

Siirryttäessä Easoftiin tuot vanhat asiakkuudet suoraan olemassa olevasta toisesta järjestelmästä esimerkiksi CSV-tiedostona. Tarvittaessa luot asiakkuudet manuaalisesti.

Hallitse ja ryhmittele asiakastietoa helposti

Jaa esimerkiksi asiakasryhmiin (taloyhtiöt ja yksityisasiakkaat).

Hae asiakkuuteen liittyvä tieto automaattisesti pöytäkirjoihin ja dokumentteihin

Tieto on kaikkialla järjestelmässä käytettävissä, kun se on kerran syötetty järjestelmään. Tämä nopeuttaa huomattavasti kirjaustyötä ja ehkäisee virheitä. Myös kaikki uudet dokumentit tallentuvat automaattisesti oikeaan paikkaan oikeiden henkilöiden nähtäville.

Asiakkuuksille omat kansiot

Oma asiakaskansio muodostuu automaattisesti jokaiselle asiakkaalle. Kansiossa näkyvät kaikki asiakaskohtaiset dokumentit ja muut tiedot.

Hallitse asiakaskansioita helposti

  • Jaa useille eri henkilöille.
  • Anna kansioon pääseville eri rooleja riippuen siitä, mitä heidän toivotaan tekevän ja näkevän kansiossa.
  • Muuta kansion tai yksittäisen dokumentin käyttöoikeuksia milloin vain. Tunnisteilla muutat esim. näkyvyydeksi vain yrityksen sisäisen käyttöön.

Asiakastietojen turvallisuus on taattu

  • Easoftissa yrityksesi asiakkaiden tiedot ovat niin hyvin hallinnassa, että GDPR:n vaatimukset on helppo täyttää.
  • Kaikki asiakastiedot ovat yhdessä paikassa, josta niitä voi muokata, päivittää ja poistaa parilla klikkauksella.
  • Asiakastiedot saa tarkistettavaksi helposti rekisteristä, mikäli asiakas niin pyytää.
  • Easoft ei koskaan luovuta asiakkaan tietoja ulkopuolisille eikä käytä tai hyödynnä asiakastietoja omassa toiminnassaan.
Helppokäyttöinen asiakasrekisteri

Esittelemme toiminnallisuudet maksutta

Etädemossa esittelemme teille toiminnallisuudet ja käymme läpi miten ohjelmistomme voisivat tehostaa teidän liiketoimintaanne.